Minggu, 22 November 2015

Pemulihan Semulajadi Untuk Penyakit periodontal - Bawa Balik Happy Smile anda

Pemulihan Semulajadi Untuk Penyakit periodontal - Bawa Balik Happy Smile anda

Penyakit periodontal adalah sesuatu yang anda perlu melayan dengan segera. Namun, jika anda ingin tahu bagaimana untuk menyembuhkan penyakit tersebut, anda lebih baik tahu apa pilihan anda. Menjaga n fikiran apabila penyakit ini tidak dirawat, ia boleh membawa anda kepada keadaan yang lebih serius. Walaupun sebahagian daripada borang-borang tertentu penyakit ini tidak begitu menyakitkan dan tidak menghalang mana-mana tanda-tanda dan gejala, tidak sehingga penyakit itu sudah di peringkat kemajuannya.

Penyakit periodontal keradangan dan juga jangkitan gusi, serat yang menghubungkan yang menyokong dan juga mengelilingi gigi dan juga tulang gigi anda. Ia adalah salah satu punca utama kehilangan gigi di kalangan orang dewasa yang hanya dalam tempoh 30 pertengahan ini umur. Ini jenis penyakit biasanya disebabkan oleh penyakit itu bakteria, yang merupakan bahan melekit dan tidak berwarna yang terbentuk di gigi. Apabila plak ini tidak dikeluarkan oleh menggunakan flos atau memberus gigi, ia tidak lama lagi akan menjadi kalkulus atau tartar. Walau bagaimanapun, tidak ada keperluan untuk anda untuk hidup dengan jenis ini penyakit. Terdapat banyak ubat-ubatan yang anda boleh mendapatkan di atas. Jadi, jika anda sedang mencari bagi mereka, di sini adalah beberapa ubat semula jadi untuk penyakit periodontal.

1. Vitamin C - Ia dikenali sebagai anti-oksida yang baik. Ia membantu anda di dalam membaiki gentian penghubung serta mempercepatkan pertumbuhan semula tulang yang telah dirosakkan oleh penyakit ini. Orang-orang yang kekurangan dengan vitamin C dikenali sebagai mudah terdedah yang mempunyai penyakit ini. Jadi, ia akan menjadi yang terbaik untuk anda yang tiada vitamin C dalam badan anda, dengan hanya makan buah-buahan dan sayur-sayuran yang kaya dengannya.

2. Vitamin D - Ia diketahui mempunyai ciri-ciri anti-radang yang besar. Oleh itu, ia boleh mengurangkan atau meminimumkan kelemahan anda untuk mempunyai penyakit ini. Jika anda mendapati diri anda kekurangan vitamin D, ia akan menjadi yang terbaik untuk anda mendedahkan diri anda kepada cahaya matahari selama 10 hingga 15 minit. Perlu diingat bahawa matahari adalah salah satu sumber yang besar vitamin D, jadi anda boleh mempunyai apa-apa secara percuma.

3. Minyak Tea Tree - Ia juga adalah salah satu yang terbaik ubat semula jadi untuk penyakit periodontal yang boleh anda ambil. Minyak ini terbukti berkesan dalam memerangi sehingga gingivitis. Ia juga merupakan rawatan yang baik untuk mengurangkan tahap gusi berdarah dan penyakit gusi yang berkaitan.

Penyakit periodontal boleh mengambil senyuman menyenangkan anda. Jadi, jika anda ingin mengekalkan senyuman itu, ia akan menjadi yang terbaik untuk anda untuk melawan penyakit ini dalam masa yang mungkin secepat mungkin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar